فائزون|۴ خرداد ۱۳۵۸

کدخبر : 10101 | تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۹/۱۵|۲۳:۳۳

تاریخ شمسی

4 خرداد 1358

تاریخ قمری

28 جمادی‌الثانی 1399

تاریخ میلادی

25 می 1979
 
خلاصه روز: 

- مصاحبه مطبوعاتی استاندار خوزستان و تأکید بر اجرای خلع سلاح عمومی در منطقه و لزوم فعالیت گروه‌ها و سازمان‌ها با ارائه مرامنانه و اساسنامه و کسب مجوز؛ انتشار اطلاعیه 4 مادهای کانون فرهنگی خلق عرب با طرح خواسته‌های: خودمختاری منطقه عربستان (خوزستان) تحت رهبری شیخ شبیر خاقانی، محکومیت اتهام تجزیه‌طلبی، اجرای برنامه‌های عربی در صدا‌و‌سیما و انتصاب استاندار بومی در خوزستان.

- انتشار اطلاعیه سپاه پاسداران درباره این که مسئولیت انتظامات راهپیمایی‌های اعلام شده ضد آمریکایی در اطراف سفارت آمریکا در تهران به عهده این ارگان می‌باشد.

- ادامه تظاهرات اعتراض‌آمیز علیه قطعنامه 17 مه سنای آمریکا در تهران و شهرستان‌ها از جمله تظاهرات سازمان چریک‌های فدایی خلق و گروه‌های تحت پوشش آن، تظاهرات سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی و گروه‌های حامی آن در اطراف سفارت آمریکا، مراسم سازمان مجاهدین خلق در پارک خزانه تهران با عنوان سالگرد شهادت بنیان‌گذاران این سازمان؛ بازتاب تظاهرات تهران در رادیو بی.بی.سی نکوهش تظاهرات ضد آمریکایی ایران توسط وزارت امور خارجه آمریکا و درخواست آرام کردن احساسات برآشفته مردم از دولت ایران.

- قرائت پیام گروهی تحت عنوان "پرسنل انقلابی نیروی هوایی جمهوری اسلامی" در مراسم سازمان مجاهدین خلق در پارک خزانه و درخواست انحلال ضد اطلاعات ارتش و پاکسازی نیروی هوایی.

- فرمان امام‌خمینی به نخست وزیر برای تسریع در تکمیل قانون اساسی توسط شورای طرح‌های انقلاب، قرار دادن آن در اختیار افکار عمومی، تشکیل مجلسی متشکل از نمایندگان اقشار ملت، تدوین نهایی قانون اساسی و همه پرسی درباره آن.

- گزارش ماروین زونیس استاد دانشگاه شیکاگو از اوضاع ایران پس از پیروزی انقلاب اسلامی.

ارسال نظر






captcha
ارسال